Autotööstuse ajaloo üks suurimaid skandaale kogub uut hoogu ning erinevad osapooled on asunud oma osa nõudma. See muudab Volkswageni olukorra üha täbaramaks.
- Volkswagen on heitgaaside skandaali tõttu täbaras olukorras. Foto: Reuters/Scanpix
Möödunud septembris lahvatanud heitgaaside skandaal on
Volkswageni turuväärtusest pühkinud miljardeid eurosid ja ettevõte
kaotab jätkuvalt turuosa. Praeguseks on Saksa autotootja juhtkonnas tehtud suurpuhastus ning töösuhted on lõpetatud nii kontserni tegevjuhi kui ka USA turu juhiga. Tõenäoliselt peab firma juba õige pea hakkama välja käima ülisuuri trahvisummasid.
Investorid algatasid kohtuasja
Tegelikult oligi arvata, et skandaal veel niipea ei vaibu. Ettevõte seisab USAs juba silmitsi kriminaaluurimise ja 20 miljardi dollarini küündivate trahvidega. Väiksemaid kohtuasju on algatatud paljudes teisteski riikides üle maailma. Neid lisandub juba pea igas kuus, sest liiga paljud osapooled tunnevad ennast puudutatuna.
Sel nädalal jõuti järjega Saksamaale, kus ligi kolmsada institutsionaalset investorit nõuavad Volkswagenilt kohtu kaudu miljardeid eurosid. Investorite süüdistuse kohaselt ei avalikustanud firma esindajad möödunud suve lõpus lahvatanud heitgaaside skandaali kohta piisavalt kiiresti informatsiooni. Pettunud aktsionäride hulka kuulub nii Saksa kindlustusfirmasid kui USA pensionifonde. Analüütikud on välja pakkunud, et skandaaliga seotud trahvid võivad kokkuvõttes ulatuda 30–40 miljardi euroni.
Tegevust tõmmatakse koomale
Niisuguste summade väljakäimiseks tuleb aga kuskilt raha leida. Ettevõtte suuraktsionär Wolfgang Porsche on hoiatanud, et sellega seoses võidakse vähendada töökohti. Hiljuti kirjutatigi välismeedias, et Volkswagen kavatseb Saksamaal koondada tuhandeid töötajaid. Kuigi ettevõtte esindajad seda otseselt ei kinnitanud, jätkatakse kulude kärpimise programmiga. Juba enne heitgaaside skandaali lahvatamist alustas firma efektiivsusprogrammiga, mille raames lubati kulutusi kärpida 5 miljardi euro ulatuses. Skandaaliga seoses suurendati kärpeid veel 1 miljardi euro võrra.
Proovida ju võib
Olen veendunud, et skandaali järeltõukeid tunneme veel pikkade aastate pärast ja ettevõtte maine ning investorite usu taastamine saab olema ülikeeruline. Mina ostsin
tänavu jaanuaris Volkswageni aktsiaid, kuna uskusin, et vaatamata üüratutele trahvidele jääb ettevõte püsima. Usun seda siiani. Mis aga selleks hetkeks suurfirmast alles jäänud on, pole kaugeltki selge.
Mõni aeg tagasi arvasin, et olen valmis Volkswageni aktsiate osakaalu oma portfellis suurendama. Nüüdseks olen aga rahunenud ja suhtun olemasolevasse investeeringusse kui põnevasse eksperimenti, mis julgustab ehk ka teisi
investoreid väikeste summadega suuremaid riske võtma.
- Volkswageni aktsia Foto: Äripäev
Seotud lood
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.